Завръщане в бъдещето

Какво изниква във въображението ви при мисълта за автомобили от 80-те и 90-те години? По това време у нас по улиците тепърва навлизаха по-масово някои евтини западни модели, които бавно изместваха изконните Москвич, Лада, Трабант и Вартбург. А по филмите вече виждахме коли, които изглеждаха като извадени от бъдещето. Някои от тях може и да не си спомняте, защото така и не се налагат сред масовите модели, други никога няма да забравите. Решихме да ви покажем и припомним някои от „колите на бъдещето“ от края на миналия век.

DeLorean DMC-12

DeLorean DMC-12

Неслучайно започваме с тази легенда, станала популярна като „машината на времето“ от филмовия хит „Завръщане в бъдещето“. Моделът е произведен едва в 9000 бройки през 81 – 82-ра година, въпреки първоначално планираните 30 хиляди и е единственият автомобил, произвеждан от базираната в Белфаст ирландска компания DeLorean Motor Company. Колата впечатлява с аеродинамичния си профил, но най-вече с отварящите се като крила две врати. Има 2,8-кубиков V6 двигател и мощност между 130 и 150 к.с.

Renault Alpine GTA

Renault Alpine GTA

Този модел е първият, който се появява на пазара (през 86-а) след като Renault придобива изцяло собствеността върху малкия и изпаднал във финансови затруднения френски производител Alpine. Дизайнът е осъвременена версия на модела А310, чието производство спира две години по-рано. Автомобилът е по-лек, с 2,8-кубиков двигател и мощност между 160 до 210 коня за турбо версиите. В началото на 90-те компанията спира производството на GTA модела, а през втората половина на десетилетието – на Alpine изобщо. До миналата година, когато беше представен възроденият Alpine A110.

Alpine A110

AMC Eagle

AMC Eagle

AMC Eagle е модел на несъществуващата вече American Motors Corporation, произвеждан от 1979 до 87-а година. Това е първият и единствен по онова време пътнически автомобил със система за задвижване на всички колела. Често се спряга като „първият кросоувър“, макар че такъв термин по онова време дори не съществува (още за историята на кросоувърите може да прочетете тук).

Aston Martin Vantage Zagato

Aston Martin Vantage Zagato

През 1985 г. Aston Martin подновява партньорството си с италианското дизайнерско студио Zagato и така се ражда този модел, произведен в лимитирана серия от едва 89 бройки (52 купета и 37 кабриолета). Любопитното е, че макар Vantage Zagato да е представен само като рисунка по време на Женевското автомобилно изложение през 85-а, всички 52 купета са поръчани и предварително продадени. В момента такъв автомобил може да си купите евентуално на търг, като началната цена е близо 400 хил. евро.

Bristol Brigand

Bristol Brigand

„Няма втори като този автомобил. Не е „прочут“ като Rolls-Royce или Bentley, по-ексклузивен е от Jaguar, от Mercedes-Benz, по-претенциозен дори от Aston Martin. Това е качество и добър вкус, комбинирани с високо ниво на оборудването и чудесно представяне. Иначе казано, един високо скоростен английски джентълмен“. Това е част от ревюто на списание Motor Sport от 84-а година за наскоро представения от британският производител на луксозни автомобили Bristol Cars модел Brigand.

Isuzu Piazza

Isuzu Piazza

Isuzu Piazza и до днес се смята за едно от най-изтънчените творения на италианския дизайнер Джурджето Джуджаро. Представеният през 81-а година модел първоначално е критикуван за липса на мощност – 2-кубиковият двигател е с едва 120 к.с. мощност. Впоследствие е обновен, включително с турбо и вече 140 коня, и така остава в историята като една от „най-яките“ коли на десетилетието.

Lamborghini Jalpa

Lamborghini Jalpa

Lamborghini Jalpa се произвежда между 81-а и 88-а година и е замислена като по-евтин вариант на Countach. С други думи е достъпен за повече хора спортен автомобил с 3,5-кубиков V8 двигател и мощност от 255 конски сили. Jalpa се превръща във втория най-продаван модел на Lamborghini след Urraco.

В днешно време тези „икони“ от близкото минало са повече, за да им се наслаждаваме и само най-големите фенове биха притежавали и се грижили за такъв. Най-малкото са доста по-малко икономични от съвременните коли, а както видяхме, някои може и да са доста скъпи към днешна дата. Но пък с какъвто и автомобил да разполагате към днешна дата може да го използвате, за да получите обратен лизинг от „Credissimo Супер“. На стойност между 3000 и 30 000 лв. в зависимост от оценката на колата ви и възможност за изплащане до 48 месеца. През което време продължавате да ползвате автомобила си както преди.

arrow_forwardНаучи как

 

Новини

Колко още ще чакаш, преди да прекрачиш бъдещето? Изборът ще става все по-голям. Прочети още
Гараж на три етажа и автомобили на стойност стотици милиони? Защо не, ако можеш да си го позволиш?! Прочети още
Никой не иска кола, която да прекарва повече време в сервиза, отколкото на пътя. Ето кои автомобили се повреждат най-рядко. Прочети още