W12 - Суперколата на Volkswagen

Карбонов автомобил с 12 цилиндъра, над 200 конски сили и ниско окачване. Това описание едва ли би се вписало веднага в представата ви за генеричните коли на Volkswagen. Името на марката е еднозначно – „народна кола“, и компанията открай време се придържа съм подходящите за средна класа и семейства сегменти, макар за останалите почитатели да предлага спортните Porshe или супер луксозните Bugatti (вижте всички компании под шапката на германския концерн - https://credissimosuper.bg/articles/koi-avtomobilni-brandove-sa-pod-shapkata-na-volkswagen).

Но суперкола с марката VW? Е, може би не сте чували за легендарния W12. Останал единствено като прототип, този модел е родител на редица от технологиите, внедрени в други линии на компанията, които биха ви накарали да ги предпочетете сред конкуренцията на пазара.

W12 или манията на Фердинанд Пийх

Какво друго може да измисли племенника на Фердинанд Порше, макар да носи първото, а не второто му име? Може да измисли иновативен за онова време двигател. W12 е доста простичко наименование, което подсказва, че колата има 12-цилиндров W-образен мотор. През 9-те хората не са и чували за подобно нещо, което се получава като закрепиш един за друг два V-образни 6-цилиндрови. Буквално. Преди това технологията е използвана единствено в самолети.

Подобна кола е способна да бие световни рекорди и го прави. От 1997 до 2001 г. се появяват три модификации на W12, но най-популярен става именно последния вариант, известен още като W12 Nardo. Ярко оранжевата концептуалната кола е представена на автомобилното изложение в Токио същата година (тогава още е известна просто като новия W12). Предшествениците й са W12 Syncro, който е яркожълто купе и W12 Roadster – в характерното спортно червено. През тези години директор на групата Volkswagen е именно Пийх и концепцията се смята за негов почти личен проект и идеология. Първите две разработки са с 414 к.с., а последната – с 591 к.с., с колела със самостоятелно задвижване, ускоряване до 100 км. за 3,5 секунди и способност да развие 357 км./ч. Създадена да чупи рекорди и точно това се случва.

Създадена за рекорди. Само

Година след изложението в Токио, през февруари 2002 г., на италианската писта Нардо в Лече, се явява последният и до днес W12 и успява да разбие точно 12 рекорда. С което получава и допълнението към името си – Nardo (на името на пистата).

В продължение на 24 часа колата обикаля трасето със средна скорост от 322,9 км/ч. и изминава общо 7749,4 км., с което поставя рекорди за най-висока средна скорост, издръжливост, време.

Преди това никога не се е случвало всички класни рекорди за разстояние и време да се държат от един производител. Volkswagen обаче така и не вкарва W12 в производство. Вместо това технологията, използвана в концептуалния автомобил, се влага в редица следващи коли на групата.

Скоро след рекордьорската еднодневна обиколка в Нардо компанията представя Bugatti Veyron – чудовище с цели 18 цилиндъра. Пионерската технология за W-образни двигатели е използвана в редица други автомобили от различни марки под шапката на Volkswagen като Audi A8, Bentley Continental GT, както и във Volkswagen Phaeton.

Макар и никога да не е продаден нито един W12, прогнозната цена е 200 хил. долара. Немалка сума, но и колата си е специална. А за суми до 20 000 лв. може да си съдействате със собствения наличен автомобил, с чиято помощ може да получите обратен лизинг от „Credissimo Супер“. Срокът на изплащане е до 48 месеца, а през това време продължавате да карате колата си.

arrow_forwardНаучи как

 

Новини

В историята на BMW фигурира още производството на тенджери и тигани – начин за оцеляване в трудните моменти на 102-годишното си съществуване. Прочети още
Намаляващи продажби и неспазени екоизисквания – достатъчни причини анализатори да вещаят тотален срив в пазара на дизелите. Прочети още
Самолетен инженер измисля съвременния предпазен колан и спасява стотици хиляди животи Прочети още