Volkswagen представя: Калъфи за телефон от катастрофирали коли

По този начин започват твърде много разкази за катастрофи, предизвикани от отвлеченото от телефона внимание на шофьора. Някои от тях дори не могат да бъдат разказани, защото са с летален изход. Наред с другите най-чести причини за произшествия, като употреба на алкохол и упойващи вещества или несъобразена скорост, в ерата на смартфоните причинените от умните устройства катастрофи заплашително увеличават дела си.

Според проучване на Американската автомобилна асоциация над една четвърт от ПТП-ата в САЩ са причинени от използване на телефон. При 6% водачите са пишели съобщения на смартфона си, а други 21% са водели разговор, при това – забележете, без значение дали са държали телефона в ръка или са използвали хендсфри. Статистиката в Европейския съюз е още по стряскаща – става въпрос за една трета от случаите на ПТП.

В началото на тази година Швеция забрани използването на телефон по време на шофиране. За съжаление досега мярката не се спазва стриктно от водачите в страната. Затова шведското подразделение на Volkswagen избра необичаен начин да напомня до какво може да доведат чатенето и разговорите по време на шофиране.

„Катастрофирали“ калъфи за телефон

153 калъфа за телефон, направени от ламарините на катастрофирали автомобили, бяха пуснати в продажба като част от кампанията за пътна безопасност. Броят им съответства на броя на тежките произшествията с причина телефон само през първия месец на забраната, въведена през февруари. Ето и как изглеждат:

 

Това е „тихо напомняне“ към шофьорите, че трябва да поддържат фокуса си върху пътя и обстановката, а не да си проверяват телефоните, коментира тогава бранд мениджърът на шведското подразделение на Volkswagen Йохан Карлсон. По думите му писането на съобщения в движение увеличава рискът от произшествия 23 пъти.

Средствата от продажбите бяха предназначени за финансиране на фонд за жертвите на ПТП. Всички калъфи са ръчно изработени, а цената им е 600 крони (70 долара).

С телефон в колата? Много внимателно!

Властите по света са правили разнообразни опити да намалят рисковете от употребата на телефони в колата. В някои американски щати например те са абсолютно забранени за младите шофьори през първата година на практиката им. Други имат изрична забрана да се използва GPS опцията, особено ако тя изисква приплъзване с пръсти от шофьора по екрана. В Сингапур пък е позволено да се ползва хендсфри единствено ако телефонът има опция за гласово набиране. В противен случай всякакви разговори са забранени.

В повечето държави по света, включително България, е забранено използването на телефон в колата, при което ръцете са ангажирани. Затова не забравяйте да включите хендсфри/блутуут слушалките преди да се качите в автомобила. Ако решите да го правите в движение чак като ви звънне телефонът, увеличавате значително риска.

За съжаление статистиката не показва значителна промяна при употребата на хендсфри. Самите разговори разсейват, защото ангажират париеталния лоб на мозъка – отговорен за говора и концентрацията. С други думи, когато разговаряте, фокусът ви отслабва с цели 37%. Затова като цяло избягвайте приказките по телефон, ако не е нещо спешно.

Ако ви се наложи да водите дълъг или „труден“ разговор, по добре отбийте колата за кратко.

Гласовото набиране и гласовите съобщения също са почти еднакво опасни с ръчно направените. Избягвайте и тях. Нищо не е по-важно и спешно от здравето и безопасността на пътниците в автомобила.

Инсталирайте поставка за телефон на таблото, ако нямате такава, и слагайте там телефона при качване в колата. Ровенето по джобове и чанти в движение не е препоръчително.

И накрая: Телефонът не е единственото нещо, което може да ви разсее при шофиране. Избягвайте дейности като хранене, гримиране, четене, настройване на радиото и пр. докато се движите.

Шофирайте внимателно! А ако се чудите накъде да поемете с колата в лежерните месеци и нямате средства за пътешествия, може да се възползвате от възможността за финансиране от „Credissimo Супер“. С помощта на автомобила си и според неговата оценка може да получите от 3000 до 20 000 лв. със срок на изплащане до 48 месеца. През това време продължавате да ползвате колата си.

arrow_forwardНаучи как

 

Новини

В историята на BMW фигурира още производството на тенджери и тигани – начин за оцеляване в трудните моменти на 102-годишното си съществуване. Прочети още
Намаляващи продажби и неспазени екоизисквания – достатъчни причини анализатори да вещаят тотален срив в пазара на дизелите. Прочети още
Самолетен инженер измисля съвременния предпазен колан и спасява стотици хиляди животи Прочети още