Това е и женски свят!

В началото на май 2018 г. в музея „Енцо Ферари“ в Модена беше открита необичайна изложба. „Il Rosso & Il Rosa – жените и Ferrari, неразказаната история“. Тя представя различни автомобили, карани от известни жени – от актриси, през модни икони, певици, та до професионални състезателки. Сред имената може да откриете тези на Ингрид Бергман и Дона Карън. Ако имате път към Италия тази година, може да я посетите – ще продължи до края на 2018-а. А междувременно ще разбием малко стереотипи с историята на най-известните жени професионални шофьори в света.

Но преди това малко статистика, защото безбройните вицове не са официални данни. А същите сочат, че едва малко над 10% от всички произшествия са предизвикани от жени шофьори. Както и че жените са по-надеждни и дисциплинирани от мъжете и доста по-рядко се решават да седнат зад волана след употреба на алкохол. Колкото до таланта и уменията пък, те съвсем естествено зависят от всяка отделна жена, също както някои мъже са добри шофьори, а други – лоши.

Сара Кристън

Сара Кристън

Сара Кристън е първата жена състезател в историята на НАСКАР и участва в първото състезание на пистата в Шарлот, Северна Каролина през 1949 г. Завършва 13-а от 71 състезатели. Още следващия месец участва и на пистата в Дейтона, където се състезава рамо до рамо със съпруга си Франк. През следващото десетилетие продължава да участва в състезанията на НАСКАР.

Денис Макклъгич

Денис Макклъгич

Първоначално работи като журналист, а състезателната й кариера започва през 50-а година, когато купува първия си спортен автомобил. Преквалифицира се в спортен журналист към New York Herald Tribune и междувременно участва и в състезания. Има две първи места - в GT състезанието в Себринг през ’61 г. и три години по-късно в ралито в Монте Карло с Ford Falcon.

Шърли Мълдауни

Шърли Мълдауни

Известна още като „Първата дама на драг рейсинга“ Шърли Мълдауни е и първата жена, лицензирана от National Hot Rod Association. През състезателната си кариера Шърли има цели 18 победи, но спира да се състезава през 2003 г.

Мишел Мутон

Мишел Мутон

Мутон е легенда в рали състезанията. Става първата жена, която печели кръг от Световния рали шампионат през 1981 г. в Санремо с Ауди quattro. Има още три победи, а през 1982 г. за малко пропуска и световната титла заради технически проблем.

Милка Дуно

Милка Дуно

През 1996 г. венецуелката прави 2-ро място в родния GT шампионат, което слага началото на дългогодишна успешна кариера. През 2004 г. печели Гран при на Маями и става първата жена, спечелила международно автомобилно състезание в САЩ.

Даника Сю Патрик

Даника Сю Патрик

Даника е известна като една от най-успешните жени в историята на американските състезания с автомобили с открити колела. Причината е победата й на състезанието от 300 мили в Япония през 2008 г., което я превръща в единствената жена с победа в Индикар. През 2009 г. финишира на трето място на състезанието от 500 мили в Индианаполис. После се мести в НАСКАР, а миналата година обяви, че прекратява кариерата си.

Кортни Форс

Кортни Форс

Драг състезателката Кортни Форс има редица титли, включително и две първи места. Миналата година оцеля след страховит инцидент на състезание в Ню Хемпшир, когато двигателят на колата й избухна при скорост 530 км/ч. За щастие Форс се измъкна от автомобила без сериозни наранявания и още на следващия ден беше отново на пистата в друга надпревара.

Юта Клайншмид

Юта Клайншмид

Нежният пол има отличен представител и в оф-роуд състезанията в лицето на Юта Клайншмид. През 2001 г. става първата и единствена жена, спечелила Рали Дакар (с Mitsubishi).

Екатерина Стратиева

Екатерина Стратиева

Екатерина е европейски шампион по автомобилизъм за 2014 г. Има над 80 награди, сред които и купата за рали пилот номер едно сред жените в световната ранг листа за 2012 г., както и купата в памет на Ричард Бърнс.

Тези дами доказват, че шофирането не е само мъжка работа. А „Credissimo Супер“ може да ви докаже, че получаването на заем до 30 000 лв. може да бъде изключително лесно с помощта на обратния ни лизинг, който може да разсрочите до 48 месеца, като през това време продължите да ползвате автомобила си.

arrow_forwardНаучи как

 

Новини

Колко още ще чакаш, преди да прекрачиш бъдещето? Изборът ще става все по-голям. Прочети още
Гараж на три етажа и автомобили на стойност стотици милиони? Защо не, ако можеш да си го позволиш?! Прочети още
Никой не иска кола, която да прекарва повече време в сервиза, отколкото на пътя. Ето кои автомобили се повреждат най-рядко. Прочети още