Рали шоуменът от САЩ

Ако сте фенове на екстремните и необичайни автомобилни спортове, то името Кен Блок вероятно е неразривно свързано с тях в съзнанието ви. 51-годишният Блок е състезател, бизнесмен, шоумен и икона в рали и дрифт карането. Създател е на един от най-популярните брандове за специализирани обувки и дрехи за спорт DC Shoes, и превръща дисциплината „Джимхана“ (Gymkhana) в мега популярно онлайн шоу с милиони зрители в интернет. Наскоро пусна и телевизионно предаване за видеата си – “The Gymkhana Files” съвместно с Amazon Prime.

Спортът и бизнесът, бизнесът и спортът

Кенет (Кен) Блок основава DC Shoes със свой приятел като компания за производство на обувки за каране на скейтборд. Десет години по-късно стартиралата в гараж фирма е популярен бранд за обувки за редица спортове, включително ски и сноуборд. През 2004 г. Блок продава DC Shoes на Quiksilver за 84 млн. долара и по същото време започва и рали кариерата си. Изглежда като необичаен завой, но всъщност не е.

„Винаги съм бил автофен, откакто се помня. Любимият ми тип състезания, които обичах да гледам по телевизията, бях ралитата. И то още от малък. А после през 80-те дори си купих VW GTI, която форсирах и пързалях в снега, когато имах такава възможност. Тогава още нямах представа какво по дяволите правя, но беше забавно“, разказва в свое интервю Блок.

През 2004 г. DC Shoes стават спонсори на мотокрос състезателя Травис Пастрана и Кен Блок работи тясно с тях по проекта. В този момент той съзира и шанса си да осъществи отдавнашната си мечта. Обажда се на компанията – мениджър на Пастрана, и успява да си уреди участие със Subaru в първото си рали. Изискванията и мерките за безопасност обаче са твърде строги.

„Получих подробни инструкции за безопасно шофиране и ми дадоха кола, която беше „детунинговна“ – с изключено турбо, което се отрази в загуба на 100 коня от мощността. За щастие участието ми беше в Sno*Drift и трасето представляваше 126 мили, покрити със сняг. Така че загубата на мощност не беше толкова фатална, защото движението по сняг изисква по-скоро умело каране, отколкото скорост. Завърших седми в общото класиране и пети в групата, което не е зле за първото ми рали. Мисля, че дори шокирах някои хора с класирането си, особено с такава осакатена кола“.

Така започва кариерата на Кен Блок в професионалните рали състезания.

Щипка лудост и щипка маркетинг

Истинският фурор обаче започва, когато Блок започва да снима и публикува клиповете си в YouTube през 2008 – 2009 г. От тогава „Джимхана“ се свързва основно с неговото име, а изпълненията на Блок често изглеждат на ръба на възприятията за човешки възможности. Кен Блок използва познанията си по бизнес и маркетинг, за да превърне изпълненията си в шоу, гледано от десетки милиони потребители. Трудно е да се определи най-невероятното му изпълнение и трябва да си отделите часове, за да изгледате всичко в YouTube, но ето една компилация с най-интригуващите моменти:

През годините използва различни автомобили, докато не участва в разработката на собствен Ford Mustang, наречен Hoonicorn V2. Модифицираният автомобил има 6,7-кубиков Roush Yates V8, с добавени две турбота, благодарение на което мощността му е 1400 к.с.

hoonigan

Междувременно основава и компанията за облекло за автомобилни фенове Hoonigan Industries, която се разраства главоломно и успешно. Както в спортовете, така и в бизнеса Кен Блок е любител на риска и преминаването на граници. И в живота си следва три основни принципа: Работи здраво; Давай най-доброто от себе си във всичко, което правиш; Уважението се печели, не се получава наготово. Единствено споделя, че има проблем с отлагането на задачи. Вие обаче не отлагайте, ако имате нужда от пари. С помощта на автомобила си може да вземете от 3000 до 30 000 лв. под формата на обратен лизинг от „Credissimo Супер“. Срокът за изплащане е до 48 месеца, а през този период продължавате да ползвате автомобила си без никаква разлика с преди.

arrow_forwardНаучи как

 

Новини

SUV автомобилите могат да бъдат едновременно мощни, пъргави, удобни и луксозни Прочети още
Има модели, които са чудесни като нови, но доказано не са добър избор при покупка на старо Прочети още
Без тези коли световната автомобилна история нямаше да бъде същата. Прочети още