Откъде е твоят автомобил?

Автомобилната индустрия расте с плавни темпове с всяка изминала година и през 2017 г. в света са произведени над 80 млн. пътнически автомобили. Автопроизводство съществува в редица държави на всички континенти, но съвсем естествено някои от тях са лидери в този сектор. Най-голям регионален производител е Европейския съюз – над 20% от всички коли в света са създадени в страни от ЕС. По държави челното място е било трайно окупирано от САЩ до 80-те години на ХХ век, когато страната е изместена от Япония. Тя от своя страна държи лидерството до 2009 г., когато Китай заема първото място. А ето и кои са най-големите автопроизводители към днешна дата.

Китай

Китай е най-големият производител на автомобили в света с над 25 млн. коли годишно. Около 86% от цялата индустрия в държавата е ориентирана към пътническите автомобили.

Автомобилното производство в страната датира от съветската ера. Повечето заводи и фабрики са изградени през 50-те години на миналия век с подкрепата на СССР, но в продължение на десетилетия обемът на производство е сравнително малък и рядко прехвърля 200 хил. коли годишно. След 2000-та година обаче започва бурно развитие, докато Китай се превърне във водеща сила.

САЩ

Съединените щати произвеждат малко над 4 млн. пътнически автомобила годишно, но второто място им е отредено заради огромната индустрия с търговски превозни средства. Практически обемът на пътническите е по-малък от този на Япония и Германия, при търговските обаче производствените обеми са петкратно по-големи от японските.

Вече стана дума, че САЩ са лидер до 80-те. Сривът в производството се дължи на високите цени на горивата и конкуренцията от чуждестранните и доста по-икономични коли.

Япония

Производството на коли в Япония възлиза на близо 10 милиона годишно. През изминалото десетилетие обаче то отбеляза известен спад и страната отстъпи на Китай първото място. В същото време Япония е вторият по големина износител на коли, като той е доминиран от Toyota. Honda пък е първа по продажби на вътрешния пазар.

За разлика от Китай, автоиндустрията в Япония е доста стара и началото й е поставено около 1910 г. Тогава страната ползва лицензи на европейски компании. Следва нейното замиране заради Втората световна война, но секторът започва да се възстановява няколко години по-късно през 50-те.

Германия

Производството на автомобили в Германия възлиза на над 6 милиона годишно. Европейската държава е и на първо място по автомобилен износ в света с 22% от дела на всички експорти. Лидерско положение държи Volkswagen, а вторият по големина германски производител е Mercedes-Benz.

Да не забравяме, че това е и родината на бензиновия двигател и неговия създател Карл Бенц, както и на четиритактовия двигател - Николаус Ото. Индустрията там е една от най-старите, абсолютен лидер е за Европа, с изключение на годините до Обединението на ГДР и ФРГ.

Южна Корея

Южна Корея произвежда повече от 4,5 милиона автомобила годишно, предимно леки коли. Hyundai пък се нарежда сред компаниите лидер по износ в света с дял от 6,2% от глобалния експорт.

Само преди няколко десетилетия производството представлява основно сглобяване на коли с части от Япония и САЩ. В края на 80-те и началото на 90-те обаче то я извежда на челно място в света.

Индия

Индийските коли не са особено популярни у нас, но това е шестият по обем автопроизводител в света с близо 4,5 милиона годишно. Страната вече си оспорва петото място с Южна Корея и скоростно продължава да развива сектора. Най-голямата компания е Tata Motors.

Десетилетия наред индустрията е маргинална. След 1991 г. и икономическата либерализация обаче започва драстичен растеж в стопанството на Индия изобщо, а ръстът на автомобилния сектор се измерва в десетки проценти от тогава. Много западни компании също отварят производствени мощности в Индия.

Както отделните марки си имат твърди последователи, така можем да разделим и феновете по държави. Някои се кълнат в германските автомобили, втори не признават нищо друго, освен японските, трети са фенове на американските мощни машини. За „Credissimo Супер“ тези предпочитания нямат значение. Каквато и кола да притежавате, може да получите за нея обратен лизинг според оценката й на стойност от 3000 до вече 30 000 лв. Срокът на изплащане може да бъде до 48 месеца, а през това време продължавате да ползвате колата си както преди.

arrow_forwardНаучи как

 

Новини

R-Line добавя ексклузивност независимо дали е в добавка към мини градски автомобил, кросоувър или седан. Прочети още
Само след няколко години половината продадени коли в света ще са електрически. Защото освен по-добри, ще стават и по-евтини. Прочети още
Супер-коли, звезди и знаменитости, и щур купон. Или накратко - най-луксозното рали в света. Прочети още