Opel Cascada, Insignia и Zafira също са замесени в “Дизелгейт”

Автомобилният производител Opel също се замеси в скандал с манипулирани устройства на дизелови модели години след старта на „Дизелгейт“ с Volkswagen. В резултат компанията изтегли близо 100 000 автомобила от моделите Cascada, Insignia и Zafira за ремонт. Германската прокуратура пък започна разследване на производителя, който към момента е собственост на френската PSA (производителят на Peugeot и Citroen). Изтеглянето засяга 96 хил. автомобила от трите модела, които отговарят на стандарта Euro 6 и са произведени между 2013-а и 2016-а година, като Opel вече е обновил софтуера на 23 хил. от тях.

Полицейска акция и обяснения

В средата на октомври полицията нахлу в централата на Opel в Рюселхайм за проверка по подозрения, че компанията е поредният замесен автопроизводител в „Дизелгейт“ и по време на акцията установи, че наистина има автомобили с манипулиран софтуер, който отчита по-ниски нива на емисиите на въглероден диоксид.

Откакто гръмна скандала с Volkswagen през 2015 г. в него бяха замесени още BMW и производителя на Mercedes-Benz – Daimler. Оттогава VW е изтеглила над 11 милиона автомобили от пазара, шефовете в компанията са подсъдими по разнообразни обвинения, а обезщетенията за собственици и държавата възлизат на 25 млрд. само в САЩ. BMW и Daimler също трябваше да изтеглят автомобили от пазара, докато през 2016 г. Opel се размина единствено с постановление да поправи софтуера в някои от тях. Оттогава компанията обаче е ремонтирала само една част и по тази причина транспортното министерство е инициирало и полицейската проверка.

От Opel твърдят, че не са нарушили закона и използват позволена технология - специален блок към двигателя, който е програмиран да се изключва при достигане на определена температура. Макар компанията да се съгласи да изтегли и ремонтира засегнатите автомобили, тя възнамерява да оспорва обвиненията по съдебен път.

Поредни тежки времена

За Opel акцията е пореден удар, тъй като в последните години компанията губи пазарен дял и продажбите й намаляват. Месец преди дизеловият скандал – през септември, стана ясно, че производителят възнамерява да съкрати около 20% от служителите си. Общо загубите за почти двете десетилетия, откакто Opel е под контрола на General Motors (които от своя страна я продадоха на PSA преди година), се изчисляват на 19 млрд. долара.

След промяната в собствеността французите правят всичко по силите си да върнат добрата слава на германския производител и тази година Opel отчете първата си оперативна печалба за първото полугодие (в размер на 588 млн. долара) от 1999 г. насам. Това не е непременно чудесна новина, защото германците се съпротивляват на централизираното управление от страна на PSA – говори се, че всяко решение се взима еднолично от директора Карлос Таварес в Париж. Това от своя страна доведе до оставките на редица ръководни кадри в самия Opel. „Халетата се опразват и хората не са усмихнати, както преди“, коментира служител пред германския Handelsblatt.

Тепърва ще наблюдаваме как ще се справи PSA с управлението на Opel. Междувременно марката е на трето място по продажби при колите втора употреба в България и – особено Zafira, може да срещнете „на всеки ъгъл“. Какъвто и да е автомобилът ви, може да го използвате, за да получите обратен лизинг от „Credssimo Супер“. На стойност от 3000 до 30 000 лв. и с опция за изплащане до 48 месеца, през което време продължавате да ползвате колата си както преди.

arrow_forwardНаучи как

 

Новини

SUV автомобилите могат да бъдат едновременно мощни, пъргави, удобни и луксозни Прочети още
Има модели, които са чудесни като нови, но доказано не са добър избор при покупка на старо Прочети още
Без тези коли световната автомобилна история нямаше да бъде същата. Прочети още