Най-бързият от бързите

По-малко от пет месеца остават, докато светът види на живо новото извънземно произведение на елитния производител на „хиперавтомобили“ Koenigsegg (Кьонигсег). Почитателите на луксозните спортни коли в лимитирани серии на шведската компания отново са затаили дъх, защото заявката е доста сериозна.

Koenigsegg възнамерява да надскочи себе си и да бие собствения си рекорд с модела, който по непотвърдена информация ще се нарича Ragnarok (Рагнарок). Официалните изявления дават оскъдна информация и единственото сигурно е, че моделът ще е много по-добър от всичките си предшественици по всички параметри, та до самите детайли. В медиите обаче се появиха достатъчно спекулации и „течове“ на всякакви слухове, за да очертаят общата картинка.

Тройно дестилирана версия на Agera

Ето така ще изглежда Ragnarok според официално прессъобщение на Koenigsegg:

Най-новият модел на Koenigsegg, Ragnarok, се очаква скоро на пазара.

Компанията умишлено поддържа съспенса и напрежението около наследника на Agera RS, която преди година стана най-бързата кола в света.

Наскоро нейният основател Кристиян фон Кьонигсег потвърди, че Ragnarok ще разполага с 1400 к.с., при това само за базовия модел и „има много място за подобрения“. Седмица по-рано в автофорумите изтече информацията, че хиперколата ще е с 1440 к.с. По думите му новият автомобил няма да има „нито винт или болт“ общо с настоящите модели на Koenigsegg, но в същото време ще е достатъчно разпознаваема.

„Ще бъде нещо като тройно дестилирана версия на Agera. Малко по-дълга, малко по-мощна, буталата са малко по-леки, а биелите по-сложни… всичко е малко по-“, коментира Кристиян.

Ще има по-просторен интериор, ще бъде по-висока и гумите ще са по-големи. Известно е също, че Ragnarok ще е със задно предаване, а двигателят ще е V-образен с 8 цилиндъра и двойно турбо. Максималните обороти ще са 8800. Автомобилът ще е с около 20 кг. по-лек от Agera и изцяло от самолетен алуминий.

Останалото тъне в мистерия. Например, според слуховете трансмисията ще е полуавтоматична, но няма да е с Direct Drive система като модела Regera. Друга потвърдена разлика с Regera е, че новият модел няма да е хибриден.

„Залезът на боговете“

И най-голямата спекулация засега остава около името. Наскоро медиите гръмнаха с информация от „сигурни източници“, че то ще бъде Ragnarok. Рагнарок в скандинавската митология е нещо като симбиоза между апокалипсис и потоп, моментът, в който всички богове ще загинат заедно с хората и само една двойка човеци ще се спаси. Означава "Залез на боговете".

Звучи доста символично, след като заявката на Koenigsegg е да бие собствения си рекорд и вероятно с това да не остави възможност на никой конкурент да го измести от титлата „най-бърза кола на света“ за дълго.

През 2017 г. Agera RS разви максимална скорост 444,6 км/ч в условия, отговарящи за книгата на рекордите на Гинес. Успехът все още не е вписан и към момента там стои този на Bugatti Veyron Sport от 2010 г. Нищо чудно и да не остане време за официално „отчитане“, ако Ragnarok наистина е толкова специална.

„Апокалипсисът“ ще се състои през март 2019 г., когато моделът за пръв път ще бъде представен по време на Автомобилното изложение в Женева. Записването на купувачите обаче вече е отворено, като те са привилегировани да видят 3D модел на Ragnarok в условията на виртуална реалност. Цената засега е неизвестна, но само за ориентир – тази на Agera RS е 3,5 милиона долара.

За съжаление не бихме могли да ви помогнем, ако сте хвърлили око на премиум спортен Koenigsegg модел… Но за всичко останало на стойност от 3000 до 30 000 лв. може да вземете кредит „Credissimo Супер“. Под формата на обратен лизинг срещу автомобила си може да финансирате всяко едно начинание. Опциите за разсрочване са до 48 месеца, като през това време продължавате да ползвате колата си както преди.

arrow_forwardНаучи как

 

Новини

Най-шантавите и грандиозни тунинг решения, които може да видите в най-малките възможни коли. Прочети още
Спокойствието и сигурността ви при шофиране през зимните месеци зависят само от вас и тези подготвителни действия. Прочети още
Време ли ви е за първия електромобил? Ето кои са най-достъпните варианти на пазара в момента Прочети още