Измиване на двигателя: Да или Не?

Ако автомобилите имаха фабричен етикет, както текстилните продукти имат препоръка как точно да се перат, в частта за миене на двигателя най-вероятно щеше да пише „да се мие внимателно, само при необходимост и само ако знаете, какво правите“. Темата за миенето на двигателния е поредния терен за спорове между тезите „двигателят изобщо не трябва да се мие“ и „няма никакъв проблем това да се прави“. Както винаги истината е някъде там - по средата и след известно количество условности и предварителни уговорки.

Какъв е смисълът?

Има собственици на коли, които мият двигателя по чисто естетически причини. При продажба на автомобил това също е неизбежно за добрия търговски вид. Трети случай е, когато трябва да се извършват ремонтни дейности и мръсотията по двигателя пречи. Или ако например подозирате теч на масло и искате да видите откъде е точно. Може да е също поради притеснения, че след зимния сезон и обработването на пътищата с луга, натрупванията на сол, кал и химикали може да доведат до корозия. Каквито и да са мотивите за измиване на двигателя, към тази дейност трябва да се отнасяте изключително предпазливо.

Измиване в сервиз

В идеалния случай измиването на двигателя трябва да се прави от хора, които са наясно с процедурата и рисковете. Проучвайте внимателно и избирайте сервизи, където такава услуга е включена в предложенията и има нейно подробно описание, а служителите са наясно какво трябва да правят. В най-общия случай измиването става с пароструйка и подходящ препарат, след което се подсушава със сгъстен въздух от компресор. За да сте сигурни, се уверете в следното: че служителите ще изолират чувствителните части, преди измиването; че пароструйката ще бъде използвана с най-ниската опция за налягане; че препаратът ще бъде подходящ за миене на двигател; че впоследствие всички части ще бъдат внимателно изсушени.

Ако автомобилът е гаранционен, задължително извършете интервенцията в оторизиран сервиз, за да може при евентуални последващи проблеми да не изгубите гаранцията.

Измиване в „домашни“ условия

Този вариант е доста по-рисков.

Да започнем с това: Никога не мийте двигателя на автомивките за самообслужване с активната пяна, която съдържа опасни за частите и двигателя съставки и може буквално да останете без кола.

Също така, въпреки че може да срещнете и други мнения, е желателно почистването да се случва при студен двигател, така че ако е необходимо, го изчакайте да изстине.  

Преди да започнете, е добре да откачите акумулатора, макар че може и да го изолирате като останалите чувствителни части. След това покрийте електрическите части като кабели, бушони, аларма, както и всякакви въздушни отвори с изолиращ материал – например найлон или фолио за свежо съхранение, и облепете с изолирбанд или здраво тиксо. Ако двигателят е силно замърсен, може първо да го обработите с четка. Ако използвате препарат, това трябва да бъде обезмаслител или специален препарат за целта, който можете да си набавите от търговската мрежа. Не използвайте лесни „алтернативи“ като веро или каквото имате под ръка. След като приключите, подсушете внимателно и е най-добре да оставите колата с отворен капак за 30 минути до няколко часа да доизсъхне.

Има и съкратен вариант на процедурата, при който може и да не постигнете съвсем лъснат двигател, но според случая да е напълно достатъчна. И той е да използвате влажен парцал със или без обезмаслител и ограничено количество вода. Той обаче не изключва пак да се погрижите за електрическите компоненти и кабелите.

За съжаление, съвсем не са редки случаите, когато измиването на двигателя води до повреди, които понякога дори може да не проличат веднага. Така че винаги преценявайте, дали има смисъл да поемате риск и ако го правите, нека той бъде минимален. Никой не би искал след това да дава пари за ремонти. И като стана дума за пари - винаги, когато имате нужда от допълнителни средства, може да се възползвате от факта, че притежавате автомобил. С негова помощ може да получите обратен лизинг от „Credissimo Супер“ на стойност от 3000 до 30 000 лв. със срок на изплащане до 48 месеца, като в този период колата си остава на ваше разположение.

arrow_forwardНаучи как

 

Новини

Колко още ще чакаш, преди да прекрачиш бъдещето? Изборът ще става все по-голям. Прочети още
Гараж на три етажа и автомобили на стойност стотици милиони? Защо не, ако можеш да си го позволиш?! Прочети още
Никой не иска кола, която да прекарва повече време в сервиза, отколкото на пътя. Ето кои автомобили се повреждат най-рядко. Прочети още