Бъдещето на Volkswagen е електронно

Някои бизнеси не обичат да си играят на дребно. Ако трябва да посочим такъв играч в автомобилния бранш, то това е Volkswagen. Компанията, която е на второ място по продажби и приходи в света и която умело управлява цели 12 автобранда от нисък до луксозен клас, и от леки коли до камиони и автобуси.

Затова и плановете за електронното развитие на германския концерн не изненадват никого, макар сами по себе си да са по-мащабни и амбициозни от всички бизнес намерения на конкуренцията досега. Особено на фона на факта, че електроавтомобилите на VW изобщо не влизат в топ 10, нито в света, нито в САЩ, а на европейско ниво в класацията едва за пръв път през тази година се появи новият електрически е-Golf. Но, какво от това?

Мислене в милиони

27 електрически модела

1 млн. годишно производство  

10 млн. електрически VW на пътя

Това са накратко плановете на Volkswagen, представени в цифри. През следващите години компанията планира да инвестира 7 млрд. долара в електрически коли, 1,5 милиарда от които във фабриките за компоненти в Брауншвайг, Залцгитер и Касел.

За новите е-автомобили Volkswagen ще ползва електрическата архитектура MEB. До няколко години 27 модела на VW, Audi, Skoda и др. ще се изграждат върху е-платформата, повечето от тях ще са преименувани или не модификации на съществуващи модели. Първите ще бъдат представени в началото на 2020 г. като целта на концерна е още през същата година да продаде 150 хиляди електрически бройки, 100 хиляди от тях ще са моделите на I.D. и I.D. SUV. До 2025 г. годишното производство трябва да достигне 1 милион.

Батериите на автомобилите с MEB ще са с капацитет от 100 kWh, с водно охлаждане и срокът им на живот ще е с дължина като на самите автомобили. Електромобилите ще са с максимален обсег от 330 до 550 км., със задна предавка или двойно задвижване на всички колела. VW ще предлага бързо зареждане с до 125 kW DC (високо напрежение), като се предвижда и въвеждането на безжично зареждане. Но най-хубавото е, че компанията обмисля да предлага инсталирането на трансформаторни кутии към домашната ел. мрежа, които ще предлагат зареждане на 22 kW при високо напрежение. По този начин собствениците ще могат да заредят автомобила си за до 4 часа, вместо за около 8, както е при включване към потребителската мрежа без трансформатор. На всичкото отгоре, според компанията, ако потребителят минава по 50 км. дневно, зареждане ще му е необходимо горе – долу веднъж седмично.

Ето и някои от моделите на VW, които ще видим по пътищата през следващите няколко години:

I.D. – революционен като Beetle

Концепцията на автомобилите от семейството на и I.D. беше представена за пръв път още през 2016 г., но най-вероятно първите ще видим през 2020 г. Ще ги представим съвсем накратко. I.D. е градски електромобил с обсег от 400 до 600 км. с едно зареждане. Цената му ще е като на по-скъп (с повече екстри) Golf. От VW очакват I.D. да бъде революционен като VW Beetle за своето време.

I.D.

I.D. CROZZ – удобство на батерии

I.D. CROZZ е кросоувърът от серията и е с 4MOTION система за задвижване на всички колела, както и пробег от 500 км. с едно зареждане. Една от комфортните иновации е липсата на странични вертикални греди, което позволява при отворена предна и задна (плъзгаща се) врата да може да поберете вътре от колело до гардероб.

I.D. CROZZ

I.D. BUZZ – вдъхновен от VW Camper

За него вече сме ви разказвали: Това е електрически бус/кемпер с футуристичен дизайн и комфорт, както и с автопилот. Визията му е успешно вдъхновена от иконичния Volkswagen Camper.

I.D. BUZZ

I.D. VIZZION – наследникът на Phaeton

I.D. VIZZION е една класа нагоре над събратята си и е предназначен за индивидуалистите. Седанът също ще разполага с автопилот, както и удобството на хола ви… според компанията макар да е не по-голям от Passat като габарити, вътре I.D. VIZZION ще е просторен като Phaeton.

I.D. VIZZION

Gen.E – мистериозната концепция

Преди година група германски журналисти бяха поканени да отразят плановете на Volkswagen за бъдещи масови електромобили, имплементирани в концептуалния модел Gen.E. Тъй като дизайнът му до голяма степен е заимстван от Golf, той беше представен от пресата именно като бъдещо поколение на легендарния модел. Само че не е. Gen.E засега остава концепция, която може да стъпи на пътищата, но може и да не стигне до производство. По-късно от компанията уточниха, че засега това е модел, използван за изследователски цели. Именно върху него от VW тестват прототипна роботизирана система за зареждане.

Gen.E

И тук е важно да се отбележи, че от Volkswagen не са се ограничили само до разработването на електрически превозни средства. Концернът е партньор в имплементирането на мрежа от електрически зареждащи устройства на територията на цяла Европа. Все пак, както посочихме в началото, тази компания обича да мисли мащабно.

А вие как сте с мащабното въображение и прилагането му на практика, защото сме сигурни, че имате мечти и идеи? Ако това, което ги спъва, е финансирането им, то много лесно може да си го осигурите с помощта на личния си автомобил и „Credissimo Супер“ като вземете обратен лизинг на стойност от 3000 до 30 000 лв. със срок на изплащане до 48 месеца. Бъдете като Volkswagen и крачете смело към бъдещето. И спокойно, вашият автомобил си остава във ваши ръце за периода на изплащане.

arrow_forwardНаучи как

 

Новини

Колко още ще чакаш, преди да прекрачиш бъдещето? Изборът ще става все по-голям. Прочети още
Гараж на три етажа и автомобили на стойност стотици милиони? Защо не, ако можеш да си го позволиш?! Прочети още
Никой не иска кола, която да прекарва повече време в сервиза, отколкото на пътя. Ето кои автомобили се повреждат най-рядко. Прочети още