BMW и задно задвижване - перфектното съчетание

Преди няколко години феновете на BMW се разцепиха на два лагера заради плановете на концерна да стартира производството на автомобили с предно предаване. BMW е една от малкото марки, които държат на конструкцията със задно предаване дори в изминалите десетилетия, когато модата и схващанията наложиха на повечето производители да залагат на предно (без да включваме в дебата технологията със задвижване на всички колела). Германският концерн си имаше своите аргументи да не се съобрази с тенденциите и поради това огромен набор от последователи, които напълно ги споделяха.

Дали предното предаване ще убие BMW? Надали.

Промяната, наложена в някои модификации на Серии 1 и 2, до такава степен „разбуни духовете“, че се наложи компанията да дава изрични обяснения защо е взела подобно решение. На първо място това са сериите на BMW за компактни коли, респективно по-малки и леки. Според концерна промяната в технологията прави производството им (и цената им, естествено) значително по-евтина, което е важно поради нарасналото търсене на компактни автомобили.

От BMW винаги са се гордели с неотстъпчивостта си спрямо RWD (rear wheel drive) технологията и неслучайно през годините всичките им слогани се въртят около доброто шофьорско изживяване, което тя дава. Но с въвеждането на FWD (front wheel drive) дори се появиха спекулации, че това ще убие марката и ще я маргинализира спрямо световните позиции, които държи.

„Лесно е да си седиш и да обвиняваш BMW, като ги наричаш безмозъчни глупаци, които искат да сринат продажбите. Лесно е да протестираш и да се заричаш, че повече никога няма да си купиш BMW, защото са стъпкали наследството и имиджа на марката. Но хората, които твърдят тези неща, грешат по две причини.

Първо, въпросните коли ще се продават предимно в Европа и Китай, където е и основния пазар на малки автомобили. И ако караш малка кола, трудно може да усетиш разликата в предно и задно предаване, нито можеш да се възползваш от възможностите на задното.

Второ, BMW не е BMW само и единствено заради задното задвижване. Въртящият момент не е дефиниращото предимство на марката. Това, което прави BMW, е самото усещане за удоволствие при шофирането и прецизността. А те могат да бъдат постигнати и с технологията на предно предаване.“

Това написаха от германския концерн в блога си през 2015 г., когато стана ясно, че първият автомобил на производителя с предно предаване не е само слух, а вече факт. Дали са убедили някого, няма как да знаем. Но знаем, защо феновете на BMW обожават RWD технологията, която остава в по-голямата част от останалото производство на компанията. Затова ето и малко повече за нея.

Защо е по-весело със задно предаване?

Когато колата е със задно предаване, това означава, че въртящият момент от двигателя се предава към задните две колела и те задвижват колата „бутайки“ я. Респективно при предното предаване автомобилът се задвижва от предните две колела, които „теглят“ колата. Предното предаване започва да се налага след 70-те години на миналия век по доста логични причини. Двигателят на колата се намира отпред и предаването към задната ос е свързано с големи и тежки елементи, които са по-трудни за производство, намаляват обема в автомобила и багажника. Постепенно се наложи тенденцията въртящият момент да се предава към предната ос. Разбира се, от тогава досега технологите са значително напреднали и в определени случаи дори може да се наблюдава завой обратно към RWD. А то си има немалко предимства:

  • По-добър баланс на тежестта. Логично е, че когато всичко се намира отпред, разпределението на тежестта не е толкова добро, колкото при двигател отпред и задвижване отзад. Добрият баланс подобрява управлението, ускоряването и спирането, а от там и безопасността.
  • По-добър старт и ускорение. Колите със задно предаване имат по-добро ускорение, включително от място, а причината е, че когато е налице ускоряване, тежестта на автомобила се измества напред. При колите с предно предаване това допълнително нарушава баланса, сцеплението и затруднява управлението.
  • По-добро поведение на пътя. Първата причина отново е в баланса и това особено личи при маневриране или на завои. Втората е, че цялата работата не се върши само от предните колела, както е при колите с предно предаване, където те са едновременно движещи и направляващи. При задното предаване задните колела задвижват автомобила, а предните служат за направляването му.

Всичко изброено подобрява и изживяването на водача при шофиране. Колата стои по-стабилно на пътя, докато при автомобилите с предно задвижване усещането е за по-слаб контрол.

Какъв е вашият автомобил? С предно или задно предаване, 4х4 или с отделно задвижване на колелата – за „Credissimo Супер“ това няма никакво значение. При всички положения може да вземете от 3 000 до 30 000 лв. обратен лизинг в зависимост от оценката му, които да изплатите на удобни вноски за срок до 48 месеца. А през този период продължавате да се наслаждавате на шофирането на собствения ви автомобил.

arrow_forwardНаучи как

 

Новини

R-Line добавя ексклузивност независимо дали е в добавка към мини градски автомобил, кросоувър или седан. Прочети още
Само след няколко години половината продадени коли в света ще са електрически. Защото освен по-добри, ще стават и по-евтини. Прочети още
Супер-коли, звезди и знаменитости, и щур купон. Или накратко - най-луксозното рали в света. Прочети още