10-те автопроизводители с най-големи приходи

През миналата година продажбите на леки автомобили са се увеличили с 2,4% в световен мащаб, показват данните на компанията за анализи на автомобилния пазар JATO Dynamics. Това се равнява на малко над 2 млн. повече продадени коли в сравнение с 2016 г. общо за наблюдаваните 52 пазара по света. В 13 от тях обаче продажбите на нови коли са почти двойни – например в Русия, Аржентина и Тайланд. В други, като Великобритания, САЩ, Южна Корея и Мексико, се наблюдава слаб спад.

Наблюдава се ръст в продажбите на бензинови автомобили – с около 3%, докато продажбите на тези с дизелови двигатели спадат с 3,7% за 2017 г. Спадът в дела на дизелите спрямо останалите типове двигатели е доста по-значителен, макар че 2 от всеки 3 дизелови коли са продадени именно в Европа, въпреки драстичните ограничения за тях в част от държавите и градовете на континента.

Колите с алтернативни двигатели (включват и хибридите) обаче са първенци в ръст на продажбите с цели 27,6% спрямо 2016 г.

Дали тези данни означават и някакво раздвижване в класациите на водещите производители на автомобили? Засега не особено. Има обаче разлики в класацията за продажби и тази за приходите на производителите. Повече продажби, естествено, не винаги означават и по-голями приходи, още по-малко пък печалби, макар повечето марки в първите десетки и на двете места да съвпадат.

Десетката по продажби е следната (по автомобилна марка):

  1. Toyota
  2. Volkswagen
  3. Ford
  4. Honda
  5. Nissan
  6. Hyundai
  7. Chevrolet
  8. Suzuki
  9. Mercedes
  10. KIA

Топ 10 на производителите по приходи (без акцизи):

Статистическият портал Statista обобщава световните данни за приходите на автомобилните производители за фискалната 2017 година. Toyota и Volkswagen твърдо държат челните места с разлика от десетки милиарди долара спрямо следващите компании в класацията.

1. Toyota Motor – 265,17 млрд. долара

Toyota изнася 55% от автомобилите, произведени от японски производители. Заедно с това компанията се възползва от позицията на йената и произвежда около 40% от продукцията си в Япония, което в последните години й помогна да оптимизира разходите си.

2. Volkswagen – 260,03 млрд. долара

Германският концерн продължава да е световен лидер, въпреки продължаващите ефекти от дизелгейт. Не само, но и приходите спрямо предходната година са се увеличили с около 20 млрд. долара. По принцип компанията има нисък марж на печалбата и по този показател невинаги е така напред. Но портфолиото й е голямо и обхваща всички сегменти на автопазара – от семейни коли, през спортни, до SUV-ове и дори камиони, с което успява да се справи добре с продажбите и приходите.

3. Daimler – 185,24 млрд. долара

Производителят на Mercedes успя да продаде над 9 млн. повече автомобила през 2017 г. и респективно отбеляза огромен ръст в приходите и печалбата си. До голяма степен това се дължи на SUV сегмента, както и на новата Е-класа на Mercedes. Прогнозите за резултатите от 2018 г. са още по-оптимистични и компанията очаква ръст на продажбите с 2%, което ще се отрази и на баланса.

4. General Motors – 157,31 млрд. долара

В началото на миналата година компанията нямаше добри новини, с които да се похвали. Придобиването на Opel и Vauxhall от френската PSA се забави и това се отрази негативно и на резултатите на GM. През втората половина на 2017 г. положението се балансира донякъде, но компанията приключи годината с нетна загуба.

5. Ford Motor – 156,78 млрд. долара

Ford Motor е една от компаниите в десетката, която отчете спад в продажбите и съответно приходите за 2017 г. Компанията дори направи промени по върховете на ръководството заради лошото представяне. Положението се закрепи донякъде заради продажбите на автомобилите от F серията на Ford.

6. Honda Motor – 138,65 млрд. долара

През миналата година Honda е първенец по два показателя. Първият е отбелязаният рекорден ръст на продажбите на китайския пазар с 18,5%. Вторият е, че Honda Civic е моделът с най-голям ръст на продажбите в световен мащаб заедно с Volkswagen Tiguan.

7. FCA – 132,88 млрд. долара

Обединението Fiat-Crysler Automobiles беше създадено от останките на фалиралата през 2009 г. Crysler и италианската Fiat. Възходът им в изминалите години, след обединението през 2014-а, предполагаемо се дължи на новата фабрика за Jeep в Индия. През миналата година обаче концернът не отбеляза значително раздвижване с продадени едва 20 хиляди автомобила повече спрямо 2016 г.

8. SAIC Motor – 128,92 млрд. долара

Най-големият китайски производител дължи възхода си в голяма степен на джойнт венчърите с GM и Volkswagen, както и на растящият китайски пазар, който претърпя пик през 2016 г. и търсенето се запази донякъде и през следващата година.

9. BMW Group – 111,23 млрд. долара

Германският производител на автомобили в луксозния клас надали се притеснява значително, че не е на челни позиции в класацията по приходи, защото маржинът на печалбата приближава 10% и по този показател компанията е водеща. Допълнителните инвестиции в автомобили с автопилот и електрически двигатели се очаква допълнително да затвърдят позициите на BMW.

10. Nissan Motor – 107,87 млрд. долара

Nissan X-Trail/Rogue е най-продаваният кросоувър в световен мащаб, а Nissan Leaf е на трето място по продажби сред електрическите автомобили. Компанията също се представя добре на китайския пазар, така че и резултатите за 2017 г. го отразяват.

А най-бързият начин да се сдобиете с пари, когато са ви необходими по-големи суми, е с обратния лизинг на „Credissimo Супер”. Може да получите от 3 000 до 30 000 лв. за срок до 48 месеца, през които продължавате да ползвате автомобила си. От подаването на заявление до получаване на отговор минават не повече от 15 минути!

arrow_forwardНаучи как

 

Новини

R-Line добавя ексклузивност независимо дали е в добавка към мини градски автомобил, кросоувър или седан. Прочети още
Само след няколко години половината продадени коли в света ще са електрически. Защото освен по-добри, ще стават и по-евтини. Прочети още
Супер-коли, звезди и знаменитости, и щур купон. Или накратко - най-луксозното рали в света. Прочети още